Η Goldman Sachs έκανε το μεγαλύτερο test drive Τεχνητής Νοημοσύνης με συμμετοχή 46.000 υπαλλήλων. Τζίφος, αλλά δεν το λέμε φωναχτά…
-Η ΑΙ αδυνατεί να αντικαταστήσει την προσωπική εμπειρία, ή να εξυπηρετήσει τις ειδικές απαιτήσεις-ανάγκες του κάθε πελάτη.
Για να λύνεις σταυρόλεξα για αρχάριους…
Από τον Ιούνιο του τρέχοντος έτους 46.000 υπάλληλοι της Goldman Sachs χρησιμοποιούν την Τεχνητή Νοημοσύνη.
Συμπέρασμα
-Η ΑΙ δεν μπορεί να αντικαταστήσει την προσωπική εμπειρία, ή να εξυπηρετήσει τις ειδικές απαιτήσεις-ανάγκες του κάθε πελάτη. Είναι ένα εργαλείο και όχι πηγή αλήθειας…
Το ενδιαφέρον είναι ότι πρόκειται για έρευνα τα συμπεράματα τη οποίας δημοσιεύονται στους Financial Times με την καλή εφημερίδα να αγκομαχεί να προτάξει τα όποια προτερήματα της AI.
Με απλά λόγια τζίφος, αλλά δεν το λέμε φωναχτά… Μάλλον οδεύει (για τους έξυπνους επιχειρηματίες) στον ίδιο κάλαθο των αχρήστων με τη βιώσιμη ανάπτυξη, τα DEI και τις λοιπές εμπνεύσεις των διαταραγμένων για τη μείωση του πληθυσμού…
Οι πραγματικά οξυδερκείς, με εμπειρία, ενσυναίσθηση και μαχητικότητα εργαζόμενοι και στελέχη είναι πολύτιμοι…
Πάμε να δούμε το σχετικό ρεπορτάζ
H συνεργάτης της Goldman Sachs, Kerry Blum, δήλωσε ότι η χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης-AI για την επεξεργασία 10 εργασιών κάθε μέρα βελτιώνει σημαντικά την αποτελεσματικότητα στους τέσσερις κύριους τομείς: τεχνικές ερωτήσεις και απαντήσεις, σύνοψη εγγράφων, επεξεργασία περιεχομένου και ανταλλαγή ιδεών, εξοικονομώντας αρκετές ώρες εργασίας κάθε εβδομάδα.
Ωστόσο, η Blum τόνισε ότι ο μεγαλύτερος κίνδυνος είναι η «υπερβολική εξάρτηση».
Η Τεχνητή Νοημοσύνη είναι μόνο ένα εργαλείο, όχι πηγή αλήθειας, και στερείται προσωπικής κρίσης και ικανοτήτων εξυπηρέτησης ειδικά για τον πελάτη.
Αφού η generative AI ενσωματώθηκε βαθιά στις καθημερινές λειτουργίες του τραπεζικού κλάδου, η συνεργάτης της Goldman Sachs, Kerry Blum, δήλωσε ότι παρόλο που οι βοηθοί της Τεχνητής Νοημοσύνης-AI assistants, έχουν βελτιώσει σημαντικά την αποτελεσματικότητα, «ο μεγαλύτερος κίνδυνος είναι ότι οι εργαζόμενοι εξαρτώνται υπερβολικά από αυτούς».
Στις 14 Σεπτεμβρίου, αναφέρθηκε ότι η Goldman Sachs λάνσαρε πλήρως την generative AI assistant platform Goldman Sachs AI Assistant σε περίπου 46.000 υπαλλήλους τον Ιούνιο του τρέχοντος έτους, η οποία έχει ενσωματωθεί βαθιά στις καθημερινές λειτουργίες της τράπεζας.
Η συνεργάτης της τράπεζας, Kerry Blum, δήλωσε ότι χρησιμοποιεί εργαλεία Τεχνητής Νοημοσύνης για να χειρίζεται έως και 10 εργασίες κάθε μέρα.
[Και γιατί δεν την έχουν απολύσει ακόμη;]
Σύμφωνα με αυτήν, οι AI assistants έχουν βελτιώσει την αποδοτικότητα της εργασίας τους σε τέσσερις βασικούς τομείς: γρήγορη απάντηση σε σύνθετα τεχνικά ερωτήματα, σύνοψη βασικών σημείων εντατικών εγγράφων, επεξεργασία και βελτίωση γραπτής εργασίας και ανταλλαγή ιδεών. Εκτιμά ότι αυτή η τεχνολογία της έχει εξοικονομήσει αρκετές ώρες εργασίας κάθε εβδομάδα.
Ωστόσο, η Blum τόνισε ότι οι τραπεζίτες πρέπει να αναγνωρίσουν ότι η Τεχνητή Νοημοσύνη-AI «είναι ένα εργαλείο και όχι μια πηγή αλήθειας».
Ωστόσο, η Blum τόνισε ότι οι τραπεζίτες πρέπει να αναγνωρίσουν ότι η Τεχνητή Νοημοσύνη-AI «είναι ένα εργαλείο και όχι μια πηγή αλήθειας».
Δήλωσε:
«Ίσως ο πιο σημαντικός περιορισμός των εργαλείων AI είναι ο κίνδυνος υπερβολικής εξάρτησης. Πρέπει να αναγνωρίσουμε ότι είναι ένα εργαλείο, όχι μια πηγή αλήθειας».
Η Blum περιγράφει λεπτομερώς την συγκεκριμένη εφαρμογή των AI assistants στην καθημερινή εργασία. Όταν αντιμετώπισε εμπόδια στη γραφή κατά την επικοινωνία νέων έργων στους υπαλλήλους, αποφάσισε να «κάνει ανταλλαγή ιδεών με έναν βοηθό Τεχνητής Νοημοσύνης-brainstorm with an AI assistant» και αυτή η αλληλεπίδραση επιτάχυνε και βελτίωσε την εργασία της.
Σε μια συγκεκριμένη περίπτωση, ανέβασε μια λεπτομερή παρουσίαση για την επιχείρηση δομημένων προϊόντων της Goldman Sachs και ζήτησε από έναν βοηθό Τεχνητής Νοημοσύνης να γράψει μια τρίλεπτη εισαγωγή για κοινό με ποικίλα επίπεδα εξοικείωσης με την επιχείρηση.
«Εντοπίστηκαν έξι βασικά σημεία που έπρεπε να αντιμετωπιστούν και παρείχε προτεινόμενα σχόλια και χρονοδιαγράμματα, τα οποία χρησιμοποίησα ως σημείο εκκίνησης.»
Οι βοηθοί τεχνητής νοημοσύνης παίζουν επίσης σημαντικό ρόλο στην επεξεργασία εγγράφων. Το εργαλείο μπορεί να συντομεύσει την αρχική εργασία σύνταξης εγγράφων IPO που θα διαρκούσε μήνες σε λίγα λεπτά ή να σκιαγραφήσει γρήγορα ένα πολυετές επενδυτικό σχέδιο.
Η Goldman Sachs έχει επίσης αναπτύξει νέα εργαλεία μετάφρασης τεχνητής νοημοσύνης- AI translation tools για να βοηθήσει τους υπαλλήλους να μεταφράζουν γρήγορα σύνθετους οικονομικούς όρους και να παρέχουν πληροφορίες στην κύρια γλώσσα του πελάτη.
Η έκθεση σημειώνει ότι ο χρόνος που εξοικονομείται επιτρέπει στην Blum να επικεντρωθεί περισσότερο στην αλληλεπίδραση με συναδέλφους και πελάτες.
«Μπορώ να γράψω ό,τι ή ιδέα θέλω σε χαρτί και να αφήσω το εργαλείο τεχνητής νοημοσύνης να κάνει την τελική εργασία, κάτι που είναι πολύ αποτελεσματικό για μένα, και στη συνέχεια να με αφήσει να προχωρήσω στα επόμενα Θέματα ή να αφιερώσω περισσότερο χρόνο στην αλληλεπίδραση με τους ανθρώπους μας.»
Η «υπερβολική εξάρτηση» γίνεται ο μεγαλύτερος κρυφός κίνδυνος
Παρόλο που η τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης φέρνει σημαντικές βελτιώσεις στην αποδοτικότητα, η Blum τονίζει ότι οι περιορισμοί της δεν μπορούν να αγνοηθούν. Πιστεύει ότι ο τρόπος με τον οποίο επιλύονται τα προβλήματα επηρεάζεται σε μεγάλο βαθμό από την προσωπική εμπειρία και τη βάση γνώσεων που έχει συσσωρευτεί σε μεγάλο χρονικό διάστημα και τα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης δεν μπορούν να αντικαταστήσουν πλήρως αυτούς τους παράγοντες. Η Blum λέει:
«Τα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης μπορεί να παρέχουν μια βάση, αλλά πρέπει να επιβάλλω μοναδικά πράγματα που συμβαίνουν σε οποιαδήποτε δεδομένη κατάσταση, ώστε να μπορώ να διασφαλίσω ότι θα λάβω τις καλύτερες απαντήσεις. Το εργαλείο μπορεί να δώσει μια καλή απάντηση, ή ίσως ακόμη και μια καλή, αλλά τώρα πρέπει να αποφασίσω αν αυτή είναι η σωστή απάντηση για τον πελάτη μου;»
Τόνισε ότι η ευθύνη για τη λήψη της τελικής απόφασης παραμένει στους υπαλλήλους. Ο τραπεζικός κλάδος είναι ένας απαιτητικός κλάδος εξυπηρέτησης πελατών που χρεώνει εκατομμύρια δολάρια, και τα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης μπορεί να μην έχουν κρίσιμο προσωπικό έλεγχο.
Ταυτόχρονα, κανονιστικοί παράγοντες επηρεάζουν επίσης την ταχύτητα υιοθέτησης της τεχνητής νοημοσύνης.
Ο συγγραφέας της ερευνητικής έκθεσης Tomasz Noetzel επεσήμανε ότι η Τράπεζα «επεξεργάζεται μεγάλες ποσότητες δεδομένων, γι’ αυτό και η τεχνητή νοημοσύνη είναι τόσο χρήσιμη», αλλά «ορισμένα από αυτά τα δεδομένα ενδέχεται να διαρρεύσουν ή να παραβιαστούν, επομένως αυτό αποτελεί τόσο κίνδυνο διακυβέρνησης όσο και κίνδυνο κανονιστικής συμμόρφωσης».
Σύμφωνα με τραπεζική έρευνα που δημοσιεύθηκε από το Bloomberg τον περασμένο μήνα, το 70% των ερωτηθέντων στην Τράπεζα δήλωσε ότι η generative AI θα χρησιμοποιηθεί ευρέως ή θα είναι κρίσιμη για την επιχείρησή τους μέσα στα επόμενα δύο χρόνια, σε σύγκριση με μόλις 24%.
[Eνδιαφέρον θα έχει να δούμε ποια θα είναι τα ποσοστά εάν η ίδια έρευνα διεξαχθεί σε ένα χρόνο από σήμερα]
Μια μελέτη του Bloomberg think tank εκτιμά ότι οι παγκόσμιες τράπεζες ενδέχεται να περικόψουν έως και 0,2 εκατομμύρια θέσεις εργασίας τα επόμενα 3-5 χρόνια λόγω της αυτοματοποίησης της Τεχνητής Νοημοσύνης-AI automation.
Η έρευνα του Noetzel δείχνει ότι ο κλάδος έχει ανάμεικτες απόψεις σχετικά με τον αντίκτυπο της Τεχνητής Νοημοσύνης: ορισμένοι ερωτηθέντες εκτίμησαν ότι η τράπεζά τους θα έχανε περισσότερο από το 10% των εργαζομένων της, ενώ άλλοι δήλωσαν ότι θα αύξαναν τον αριθμό των εργαζομένων κατά το ίδιο ποσοστό.
«Μπορεί να πρόκειται για την κατάργηση ορισμένων θέσεων εργασίας, όπως οι θέσεις εργασίας back office, αλλά οι εργαζόμενοι μπορούν να δεχτούν αναβάθμιση δεξιοτήτων και να ανατεθούν σε διαφορετικούς ρόλους.».
> To Koυρδιστό Πορτοκάλι προτείνει στον David Solomon, τον CEO της Goldman, να μην επιτρέπει σε βλαμμένους υπαλλήλους να χρησιμοποιούν διαρκώς την ΑΙ…Θα πρέπει να υπάρξει ρητή οδηγία εντολή από τον Όμιλο για συγκεκριμένες χρήσεις της. Ώσπου να απαγορευθεί εντελώς ή να απαξιωθεί.
«Ίσως ο πιο σημαντικός περιορισμός των εργαλείων AI είναι ο κίνδυνος υπερβολικής εξάρτησης. Πρέπει να αναγνωρίσουμε ότι είναι ένα εργαλείο, όχι μια πηγή αλήθειας».
Η Blum περιγράφει λεπτομερώς την συγκεκριμένη εφαρμογή των AI assistants στην καθημερινή εργασία. Όταν αντιμετώπισε εμπόδια στη γραφή κατά την επικοινωνία νέων έργων στους υπαλλήλους, αποφάσισε να «κάνει ανταλλαγή ιδεών με έναν βοηθό Τεχνητής Νοημοσύνης-brainstorm with an AI assistant» και αυτή η αλληλεπίδραση επιτάχυνε και βελτίωσε την εργασία της.
Σε μια συγκεκριμένη περίπτωση, ανέβασε μια λεπτομερή παρουσίαση για την επιχείρηση δομημένων προϊόντων της Goldman Sachs και ζήτησε από έναν βοηθό Τεχνητής Νοημοσύνης να γράψει μια τρίλεπτη εισαγωγή για κοινό με ποικίλα επίπεδα εξοικείωσης με την επιχείρηση.
«Εντοπίστηκαν έξι βασικά σημεία που έπρεπε να αντιμετωπιστούν και παρείχε προτεινόμενα σχόλια και χρονοδιαγράμματα, τα οποία χρησιμοποίησα ως σημείο εκκίνησης.»
Οι βοηθοί τεχνητής νοημοσύνης παίζουν επίσης σημαντικό ρόλο στην επεξεργασία εγγράφων. Το εργαλείο μπορεί να συντομεύσει την αρχική εργασία σύνταξης εγγράφων IPO που θα διαρκούσε μήνες σε λίγα λεπτά ή να σκιαγραφήσει γρήγορα ένα πολυετές επενδυτικό σχέδιο.
Η Goldman Sachs έχει επίσης αναπτύξει νέα εργαλεία μετάφρασης τεχνητής νοημοσύνης- AI translation tools για να βοηθήσει τους υπαλλήλους να μεταφράζουν γρήγορα σύνθετους οικονομικούς όρους και να παρέχουν πληροφορίες στην κύρια γλώσσα του πελάτη.
Η έκθεση σημειώνει ότι ο χρόνος που εξοικονομείται επιτρέπει στην Blum να επικεντρωθεί περισσότερο στην αλληλεπίδραση με συναδέλφους και πελάτες.
«Μπορώ να γράψω ό,τι ή ιδέα θέλω σε χαρτί και να αφήσω το εργαλείο τεχνητής νοημοσύνης να κάνει την τελική εργασία, κάτι που είναι πολύ αποτελεσματικό για μένα, και στη συνέχεια να με αφήσει να προχωρήσω στα επόμενα Θέματα ή να αφιερώσω περισσότερο χρόνο στην αλληλεπίδραση με τους ανθρώπους μας.»
Η «υπερβολική εξάρτηση» γίνεται ο μεγαλύτερος κρυφός κίνδυνος
Παρόλο που η τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης φέρνει σημαντικές βελτιώσεις στην αποδοτικότητα, η Blum τονίζει ότι οι περιορισμοί της δεν μπορούν να αγνοηθούν. Πιστεύει ότι ο τρόπος με τον οποίο επιλύονται τα προβλήματα επηρεάζεται σε μεγάλο βαθμό από την προσωπική εμπειρία και τη βάση γνώσεων που έχει συσσωρευτεί σε μεγάλο χρονικό διάστημα και τα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης δεν μπορούν να αντικαταστήσουν πλήρως αυτούς τους παράγοντες. Η Blum λέει:
«Τα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης μπορεί να παρέχουν μια βάση, αλλά πρέπει να επιβάλλω μοναδικά πράγματα που συμβαίνουν σε οποιαδήποτε δεδομένη κατάσταση, ώστε να μπορώ να διασφαλίσω ότι θα λάβω τις καλύτερες απαντήσεις. Το εργαλείο μπορεί να δώσει μια καλή απάντηση, ή ίσως ακόμη και μια καλή, αλλά τώρα πρέπει να αποφασίσω αν αυτή είναι η σωστή απάντηση για τον πελάτη μου;»
Τόνισε ότι η ευθύνη για τη λήψη της τελικής απόφασης παραμένει στους υπαλλήλους. Ο τραπεζικός κλάδος είναι ένας απαιτητικός κλάδος εξυπηρέτησης πελατών που χρεώνει εκατομμύρια δολάρια, και τα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης μπορεί να μην έχουν κρίσιμο προσωπικό έλεγχο.
Ταυτόχρονα, κανονιστικοί παράγοντες επηρεάζουν επίσης την ταχύτητα υιοθέτησης της τεχνητής νοημοσύνης.
Ο συγγραφέας της ερευνητικής έκθεσης Tomasz Noetzel επεσήμανε ότι η Τράπεζα «επεξεργάζεται μεγάλες ποσότητες δεδομένων, γι’ αυτό και η τεχνητή νοημοσύνη είναι τόσο χρήσιμη», αλλά «ορισμένα από αυτά τα δεδομένα ενδέχεται να διαρρεύσουν ή να παραβιαστούν, επομένως αυτό αποτελεί τόσο κίνδυνο διακυβέρνησης όσο και κίνδυνο κανονιστικής συμμόρφωσης».
Σύμφωνα με τραπεζική έρευνα που δημοσιεύθηκε από το Bloomberg τον περασμένο μήνα, το 70% των ερωτηθέντων στην Τράπεζα δήλωσε ότι η generative AI θα χρησιμοποιηθεί ευρέως ή θα είναι κρίσιμη για την επιχείρησή τους μέσα στα επόμενα δύο χρόνια, σε σύγκριση με μόλις 24%.
[Eνδιαφέρον θα έχει να δούμε ποια θα είναι τα ποσοστά εάν η ίδια έρευνα διεξαχθεί σε ένα χρόνο από σήμερα]
Μια μελέτη του Bloomberg think tank εκτιμά ότι οι παγκόσμιες τράπεζες ενδέχεται να περικόψουν έως και 0,2 εκατομμύρια θέσεις εργασίας τα επόμενα 3-5 χρόνια λόγω της αυτοματοποίησης της Τεχνητής Νοημοσύνης-AI automation.
Η έρευνα του Noetzel δείχνει ότι ο κλάδος έχει ανάμεικτες απόψεις σχετικά με τον αντίκτυπο της Τεχνητής Νοημοσύνης: ορισμένοι ερωτηθέντες εκτίμησαν ότι η τράπεζά τους θα έχανε περισσότερο από το 10% των εργαζομένων της, ενώ άλλοι δήλωσαν ότι θα αύξαναν τον αριθμό των εργαζομένων κατά το ίδιο ποσοστό.
«Μπορεί να πρόκειται για την κατάργηση ορισμένων θέσεων εργασίας, όπως οι θέσεις εργασίας back office, αλλά οι εργαζόμενοι μπορούν να δεχτούν αναβάθμιση δεξιοτήτων και να ανατεθούν σε διαφορετικούς ρόλους.».
> To Koυρδιστό Πορτοκάλι προτείνει στον David Solomon, τον CEO της Goldman, να μην επιτρέπει σε βλαμμένους υπαλλήλους να χρησιμοποιούν διαρκώς την ΑΙ…Θα πρέπει να υπάρξει ρητή οδηγία εντολή από τον Όμιλο για συγκεκριμένες χρήσεις της. Ώσπου να απαγορευθεί εντελώς ή να απαξιωθεί.
https://kourdistoportocali.com/news-desk/i-goldman-sachs-ekane-to-megalytero-test-drive-technitis-noimosynis-me-symmetochi-46-000-ypallilon-tzifos-alla-den-to-leme-fonachta/