Τρόμος στο τιμόνι για οδηγό ηλεκτρικού αυτοκινήτου
Τρόμος στο τιμόνι για οδηγό ηλεκτρικού αυτοκινήτου – Το όχημα τον «απήγαγε» και οδηγούσε ανεξέλεγκτο.
Χρειάστηκε η παρέμβαση της αστυνομίας η οποία με προσοχή εμβόλισε το όχημα και απελευθέρωσε τον οδηγό.
Ένας οδηγός από τη Γλασκώβη επί της ουσίας «απήχθη» από το ηλεκτρικό αυτοκίνητό του με αποτέλεσμα να αναγκαστεί να καλέσει την αστυνομία για να το εμβολίσει και να το σταματήσει.
Ο εγκέφαλος του ολοκαίνουργιου αυτοκινήτου, ένα MG ZS EV, κόλλησε σε μια ταχύτητα περίπου 50 χλμ/ωρα με τον οδηγό να μην μπορεί να το σταματήσει. Το όχημα πέρασε κόκκινα φανάρια και κυκλικούς κόμβους πριν ο 53χρονος Μπράιαν Μόρισον, πανικόβλητος, καλέσει την αστυνομία για να αναλάβει δράση και να βγάλει το αυτοκίνητο εκτός δρόμου, εμβολίζοντάς το με προσοχή.
Το περιστατικό, σύμφωνα με το BBC, συνέβη την Κυριακή. Ο Μπράιν Μόρισον ανέφερε πως ακόμη κι όταν το αυτοκίνητο βγήκε εκτός δρόμου, προσπαθούσε να συνεχίσει την πορεία του. Ένας μηχανικός αυτοκινήτων υπογράμμισε πως «δεν έχει ξαναδεί ποτέ» του κάποιο παρόμοιο περιστατικό.
Η τρομακτική αυτονόμηση
Ο Μόρισον μέσα στην ατυχία του ήταν τυχερός καθώς το περιστατικό έλαβε χώρα αργά το βράδυ και η κίνηση ήταν περιορισμένη. «Συνειδητοποίησα ότι κάτι δεν πήγαινε καλά όταν έφτασα σε έναν κυκλικό κόμβο και κατέβασα ταχύτητα – αλλά το αυτοκίνητο δεν ανταποκρίθηκε», είπε και πρόσθεσε: «Τότε άκουσα έναν δυνατό θόρυβο που ακουγόταν σαν τακάκια φρένων – αλλά επειδή ήταν τόσο καινούργιο το αυτοκίνητο ήξερα ότι δεν θα μπορούσε να έχει πρόβλημα με αυτά».
Συνεχίζοντας τη διήγησή του ανέφερε: «Κατάφερα να κάνω τον γύρο του κυκλικού κόμβου με ταχύτητα περίπου 50χλμ/ωρα και μετά είχα μπροστά μου μια μεγάλη ευθεία, οπότε υπέθεσα πως θα ελάττωνε από μόνο του την ταχύτητα μέχρι να σταματήσει. Αλλά δεν το έκανε. Σκέφτηκα ακόμη και να πηδήξω από το αυτοκίνητο, όμως δεν μπορούσα καθώς έχω προβλήματα κινητικότητα. Παγιδεύτηκα εντελώς σε ένα αυτοκίνητο που έτρεχε με 50 χλμ/ώρα».
«Μπορεί σε πολλούς η ταχύτητα να μην ακούγεται μεγάλη αλλά όταν δεν έχεις κανέναν έλεγχο της είναι τρομακτικό», πρόσθεσε. Όταν συνειδητοποίησε πως θα έπρεπε να περάσει από φανάρια και αρκετούς κυκλικούς κόμβους φοβήθηκε για κάποιο ατύχημα. Θα μπορούσε να χτυπήσει πεζούς ή κάποιο άλλο αυτοκίνητο και έτσι κάλεσε την άμεση δράση. «Το αυτοκίνητο πήγαινε μόνο του, δεν μπορούσα να κάνω τίποτα», υπογράμμισε ο Μόρισον.
Η παρέμβαση της αστυνομίας
Όταν κάλεσε τη γραμμή έκτακτης ανάγκης εκτός από την ενεργοποίηση της αστυνομίας του έδωσαν κάποιους μηχανικούς αυτοκινήτων να μιλήσει σε μια προσπάθεια να λύσει με τη βοήθειά τους το πρόβλημα. «Με ρωτούσαν αν ήταν αυτοοδηγούμενο αυτοκίνητο. Ήταν η πρώτη φορά που κλήθηκαν να αντιμετωπίσουν μια τέτοια κατάσταση και δεν είχαν ιδέα τι να κάνουν. Τελικά έφτασαν τρία οχήματα της αστυνομία τα οποία με περικύκλωσαν».
«Εγώ ήμουν 100% συγκεντρωμένος στο τιμόνι, όποτε όταν ένα βαν της αστυνομία πλησίασε δίπλα μου και με ρώτησε εάν ήμουν καλά, απλώς φώναξα “όχι δεν είμαι, δεν μπορώ να το σταματήσω”», ανέφερε. Η αστυνομία αρχικά προέτρεψε τον Μόρισον να τους πετάξει το ηλεκτρονικό κλείδι, αλλά δεν κατέστη δυνατό να σβήσουν τη μηχανή. Ακολούθως του είπαν να προσπαθήσει να σβήσει τον κινητήρα πατώντας το κουμπί λειτουργίας τρεις φορές, κάτι που επίσης απέτυχε. Στη συνέχεια του ζητήθηκε να κρατήσει το κουμπί λειτουργίας πατημένο για πάνω από δύο δευτερόλεπτα, κάτι που επίσης δεν έφερε το επιθυμητό αποτέλεσμα.
Έτσι η αστυνομία αποφάσισε να προχωρήσει σε πιο δραστικές λύσεις. Είπε στον Μπράιαν να χτυπήσει στο πίσω μέρος του βαν της αστυνομίας, πριν το αυτοκίνητο μπει σε κατοικημένη περιοχή. «Αφού προσπάθησα να κλείσω το αυτοκίνητο, ολόκληρο το ταμπλό μου φωτίστηκε με σφάλματα, και μετά όλα εξαφανίστηκαν. Απλώς έβλεπα ένα μεγάλο κόκκινο σύμβολο αυτοκινήτου που έλεγε “οδηγήστε με ασφάλεια, σταματήστε αμέσως να οδηγείτε” ή κάτι τέτοιο», είπε ο Μόρισον.
«Τελικά έφτασα σε έναν κυκλικό κόμβο και το αυτοκίνητο επιβράδυνε σε περίπου 24 χλμ./ώρα. Το βαν της αστυνομίας με περίμενε στο τέλος του κόμβου. Μπήκα από πίσω του και επιβράδυναν ώστε να πέσω πάνω τους και να σταματήσει το αυτοκίνητο».
«Το αυτοκίνητο φαινόταν πλέον ακίνητο και κατάφερα να απεγκλωβιστώ. Όταν όμως βγήκα και προσπάθησαν να μετακινήσουν το βαν τους, το αυτοκίνητο προσπάθησε να συνεχίσει την πορεία του. Έτσι το βαν παρέμεινε στο σημείο για ώρα μέχρι να φτάσει το φορτηγό της οδικής βοήθειας. Ακόμα δεν έχω ιδέα τι συνέβη, αλλά όταν έφτασε η οδική βοήθεια συνδέθηκε με το αυτοκίνητο και ο διαγνωστικός έλεγχος έδειξε πως υπήρχαν σφάλματα», τόνισε ο Μόρισον. Ο δε μηχανικός είπε πως δεν είχε ποτέ πριν κάτι παρόμοιο.
«Δύσκολο να βρεθεί το πρόβλημα»
Η ασφαλιστική εταιρεία λέει ότι διερευνά τώρα το περιστατικό, ενώ ο Μόρισον φαίνεται πως δεν θέλει να οδηγήσει ξανά άλλο ηλεκτρικό όχημα.
«Δεν ξέρω αν θα πάρω άλλο. Ήταν μια τρομακτική εμπειρία», είπε.
Ένας εμπειρογνώμονας αποκάλυψε ότι οι μηχανικοί της MG, η οποία έχει δεσμευτεί να επιθεωρήσει πλήρως το όχημα, θα μπορούσαν να δυσκολευτούν να βρουν το σφάλμα σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο που θα μπορούσε να έχει έως και 100 εκατομμύρια γραμμές κώδικα λογισμικού. O Γκανγουόντ Ντέιντάλια, διευθυντής του Automotive Electronic Systems Innovation Network, που ειδικεύεται στα ηλεκτρονικά αυτοκίνητα, είπε πως τα περιστατικά αυτού του τύπου είναι «πολύ σπάνια» και μπορεί να είναι δύσκολο να αναδημιουργηθούν οι ακριβείς συνθήκες που προκάλεσαν το πρόβλημα.
Μιλώντας στην εκπομπή Today του BBC Radio 4, τόνισε ότι τα ηλεκτρονικά συστήματα στα αυτοκίνητα είναι «πολύ περίπλοκα» και, παρά τις πολλές δοκιμές, μερικές φορές τα σφάλματα ξεφεύγουν από τους ελέγχους. «Σήμερα μπορείτε να βρείτε έως και 100 εκατομμύρια γραμμές κώδικα λογισμικού που οδηγούν αυτά τα οχήματα, επομένως η δυνατότητα διαφυγής ενός σφάλματος όπως αυτό είναι δυνατή εάν τα συστήματα δοκιμών δεν είναι πραγματικά τελευταίας τεχνολογίας».
Οι «σύνθετες αλληλεπιδράσεις» – δύο ή τρία πράγματα που συμβαίνουν ταυτόχρονα και δεν αναμένονται – μπορεί να οδηγήσουν το λογισμικό του οχήματος να «παρουσιάσει κακή συμπεριφορά». Όπως αναφέρει η Daily Mail, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν συνδεθεί με μια σειρά από περιστατικά ασφάλειας, ενώ ανησυχίες έχουν εκφραστεί για τις πυρκαγιές που προκαλούνται από μπαταρίες ιόντων λιθίου.
https://www.newsbeast.gr
Τρόμος στο τιμόνι για οδηγό ηλεκτρικού αυτοκινήτου – Το όχημα τον «απήγαγε» και οδηγούσε ανεξέλεγκτο.
Χρειάστηκε η παρέμβαση της αστυνομίας η οποία με προσοχή εμβόλισε το όχημα και απελευθέρωσε τον οδηγό.
Ένας οδηγός από τη Γλασκώβη επί της ουσίας «απήχθη» από το ηλεκτρικό αυτοκίνητό του με αποτέλεσμα να αναγκαστεί να καλέσει την αστυνομία για να το εμβολίσει και να το σταματήσει.
Ο εγκέφαλος του ολοκαίνουργιου αυτοκινήτου, ένα MG ZS EV, κόλλησε σε μια ταχύτητα περίπου 50 χλμ/ωρα με τον οδηγό να μην μπορεί να το σταματήσει. Το όχημα πέρασε κόκκινα φανάρια και κυκλικούς κόμβους πριν ο 53χρονος Μπράιαν Μόρισον, πανικόβλητος, καλέσει την αστυνομία για να αναλάβει δράση και να βγάλει το αυτοκίνητο εκτός δρόμου, εμβολίζοντάς το με προσοχή.
Το περιστατικό, σύμφωνα με το BBC, συνέβη την Κυριακή. Ο Μπράιν Μόρισον ανέφερε πως ακόμη κι όταν το αυτοκίνητο βγήκε εκτός δρόμου, προσπαθούσε να συνεχίσει την πορεία του. Ένας μηχανικός αυτοκινήτων υπογράμμισε πως «δεν έχει ξαναδεί ποτέ» του κάποιο παρόμοιο περιστατικό.
Η τρομακτική αυτονόμηση
Ο Μόρισον μέσα στην ατυχία του ήταν τυχερός καθώς το περιστατικό έλαβε χώρα αργά το βράδυ και η κίνηση ήταν περιορισμένη. «Συνειδητοποίησα ότι κάτι δεν πήγαινε καλά όταν έφτασα σε έναν κυκλικό κόμβο και κατέβασα ταχύτητα – αλλά το αυτοκίνητο δεν ανταποκρίθηκε», είπε και πρόσθεσε: «Τότε άκουσα έναν δυνατό θόρυβο που ακουγόταν σαν τακάκια φρένων – αλλά επειδή ήταν τόσο καινούργιο το αυτοκίνητο ήξερα ότι δεν θα μπορούσε να έχει πρόβλημα με αυτά».
Συνεχίζοντας τη διήγησή του ανέφερε: «Κατάφερα να κάνω τον γύρο του κυκλικού κόμβου με ταχύτητα περίπου 50χλμ/ωρα και μετά είχα μπροστά μου μια μεγάλη ευθεία, οπότε υπέθεσα πως θα ελάττωνε από μόνο του την ταχύτητα μέχρι να σταματήσει. Αλλά δεν το έκανε. Σκέφτηκα ακόμη και να πηδήξω από το αυτοκίνητο, όμως δεν μπορούσα καθώς έχω προβλήματα κινητικότητα. Παγιδεύτηκα εντελώς σε ένα αυτοκίνητο που έτρεχε με 50 χλμ/ώρα».
«Μπορεί σε πολλούς η ταχύτητα να μην ακούγεται μεγάλη αλλά όταν δεν έχεις κανέναν έλεγχο της είναι τρομακτικό», πρόσθεσε. Όταν συνειδητοποίησε πως θα έπρεπε να περάσει από φανάρια και αρκετούς κυκλικούς κόμβους φοβήθηκε για κάποιο ατύχημα. Θα μπορούσε να χτυπήσει πεζούς ή κάποιο άλλο αυτοκίνητο και έτσι κάλεσε την άμεση δράση. «Το αυτοκίνητο πήγαινε μόνο του, δεν μπορούσα να κάνω τίποτα», υπογράμμισε ο Μόρισον.
Η παρέμβαση της αστυνομίας
Όταν κάλεσε τη γραμμή έκτακτης ανάγκης εκτός από την ενεργοποίηση της αστυνομίας του έδωσαν κάποιους μηχανικούς αυτοκινήτων να μιλήσει σε μια προσπάθεια να λύσει με τη βοήθειά τους το πρόβλημα. «Με ρωτούσαν αν ήταν αυτοοδηγούμενο αυτοκίνητο. Ήταν η πρώτη φορά που κλήθηκαν να αντιμετωπίσουν μια τέτοια κατάσταση και δεν είχαν ιδέα τι να κάνουν. Τελικά έφτασαν τρία οχήματα της αστυνομία τα οποία με περικύκλωσαν».
«Εγώ ήμουν 100% συγκεντρωμένος στο τιμόνι, όποτε όταν ένα βαν της αστυνομία πλησίασε δίπλα μου και με ρώτησε εάν ήμουν καλά, απλώς φώναξα “όχι δεν είμαι, δεν μπορώ να το σταματήσω”», ανέφερε. Η αστυνομία αρχικά προέτρεψε τον Μόρισον να τους πετάξει το ηλεκτρονικό κλείδι, αλλά δεν κατέστη δυνατό να σβήσουν τη μηχανή. Ακολούθως του είπαν να προσπαθήσει να σβήσει τον κινητήρα πατώντας το κουμπί λειτουργίας τρεις φορές, κάτι που επίσης απέτυχε. Στη συνέχεια του ζητήθηκε να κρατήσει το κουμπί λειτουργίας πατημένο για πάνω από δύο δευτερόλεπτα, κάτι που επίσης δεν έφερε το επιθυμητό αποτέλεσμα.
Έτσι η αστυνομία αποφάσισε να προχωρήσει σε πιο δραστικές λύσεις. Είπε στον Μπράιαν να χτυπήσει στο πίσω μέρος του βαν της αστυνομίας, πριν το αυτοκίνητο μπει σε κατοικημένη περιοχή. «Αφού προσπάθησα να κλείσω το αυτοκίνητο, ολόκληρο το ταμπλό μου φωτίστηκε με σφάλματα, και μετά όλα εξαφανίστηκαν. Απλώς έβλεπα ένα μεγάλο κόκκινο σύμβολο αυτοκινήτου που έλεγε “οδηγήστε με ασφάλεια, σταματήστε αμέσως να οδηγείτε” ή κάτι τέτοιο», είπε ο Μόρισον.
«Τελικά έφτασα σε έναν κυκλικό κόμβο και το αυτοκίνητο επιβράδυνε σε περίπου 24 χλμ./ώρα. Το βαν της αστυνομίας με περίμενε στο τέλος του κόμβου. Μπήκα από πίσω του και επιβράδυναν ώστε να πέσω πάνω τους και να σταματήσει το αυτοκίνητο».
«Το αυτοκίνητο φαινόταν πλέον ακίνητο και κατάφερα να απεγκλωβιστώ. Όταν όμως βγήκα και προσπάθησαν να μετακινήσουν το βαν τους, το αυτοκίνητο προσπάθησε να συνεχίσει την πορεία του. Έτσι το βαν παρέμεινε στο σημείο για ώρα μέχρι να φτάσει το φορτηγό της οδικής βοήθειας. Ακόμα δεν έχω ιδέα τι συνέβη, αλλά όταν έφτασε η οδική βοήθεια συνδέθηκε με το αυτοκίνητο και ο διαγνωστικός έλεγχος έδειξε πως υπήρχαν σφάλματα», τόνισε ο Μόρισον. Ο δε μηχανικός είπε πως δεν είχε ποτέ πριν κάτι παρόμοιο.
«Δύσκολο να βρεθεί το πρόβλημα»
Η ασφαλιστική εταιρεία λέει ότι διερευνά τώρα το περιστατικό, ενώ ο Μόρισον φαίνεται πως δεν θέλει να οδηγήσει ξανά άλλο ηλεκτρικό όχημα.
«Δεν ξέρω αν θα πάρω άλλο. Ήταν μια τρομακτική εμπειρία», είπε.
Ένας εμπειρογνώμονας αποκάλυψε ότι οι μηχανικοί της MG, η οποία έχει δεσμευτεί να επιθεωρήσει πλήρως το όχημα, θα μπορούσαν να δυσκολευτούν να βρουν το σφάλμα σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο που θα μπορούσε να έχει έως και 100 εκατομμύρια γραμμές κώδικα λογισμικού. O Γκανγουόντ Ντέιντάλια, διευθυντής του Automotive Electronic Systems Innovation Network, που ειδικεύεται στα ηλεκτρονικά αυτοκίνητα, είπε πως τα περιστατικά αυτού του τύπου είναι «πολύ σπάνια» και μπορεί να είναι δύσκολο να αναδημιουργηθούν οι ακριβείς συνθήκες που προκάλεσαν το πρόβλημα.
Μιλώντας στην εκπομπή Today του BBC Radio 4, τόνισε ότι τα ηλεκτρονικά συστήματα στα αυτοκίνητα είναι «πολύ περίπλοκα» και, παρά τις πολλές δοκιμές, μερικές φορές τα σφάλματα ξεφεύγουν από τους ελέγχους. «Σήμερα μπορείτε να βρείτε έως και 100 εκατομμύρια γραμμές κώδικα λογισμικού που οδηγούν αυτά τα οχήματα, επομένως η δυνατότητα διαφυγής ενός σφάλματος όπως αυτό είναι δυνατή εάν τα συστήματα δοκιμών δεν είναι πραγματικά τελευταίας τεχνολογίας».
Οι «σύνθετες αλληλεπιδράσεις» – δύο ή τρία πράγματα που συμβαίνουν ταυτόχρονα και δεν αναμένονται – μπορεί να οδηγήσουν το λογισμικό του οχήματος να «παρουσιάσει κακή συμπεριφορά». Όπως αναφέρει η Daily Mail, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν συνδεθεί με μια σειρά από περιστατικά ασφάλειας, ενώ ανησυχίες έχουν εκφραστεί για τις πυρκαγιές που προκαλούνται από μπαταρίες ιόντων λιθίου.
https://www.newsbeast.gr