Type Here to Get Search Results !

ΙΣΧΥΣ - DARPA: Πρόγραμμα "Gremlins"


Αποσκοπεί στην ανάπτυξη συστήματος που θα επιτρέπει στα αεροσκάφη την εκτόξευση σμηνών χαμηλού κόστους, ανακτήσιμων και επαναχρησιμοποιούμενων μη επανδρωμένων αεροχημάτων (UAV).

Σύμφωνα με τη DARPA, το πρόγραμμα οραματίζεται την εκτόξευση ομάδων μη επανδρωμένων αεροχημάτων από υπάρχοντα μεγάλου μεγέθους αεροσκάφη, όπως μεταφορικά ή βομβαρδιστικά, όπως επίσης και από μαχητικά ή και άλλα μικρού μεγέθους αεροσκάφη σταθερών πτερύγων, ενώ τα εν λόγω αεροσκάφη βρίσκονται εκτός του βεληνεκούς της εχθρικής άμυνας. 

Όταν τα Gremlins ολοκληρώσουν την αποστολή τους τότε ένα μεταφορικό αεροσκάφος C-130 θα τα ανακτά εν πτήσει και θα τα μεταφέρει στη βάση τους, όπου τα πληρώματα εδάφους θα τα προετοιμάζουν ώστε να μπορούν να εκτελέσουν την επόμενη αποστολή εντός 24 ωρών. 

Κάθε μη επανδρωμένο αερόχημα Gremlin θα έχει επιχειρησιακή ζωή 20 πτήσεων. Για δεκαετίες, οι αεροπορικές επιχειρήσεις των ΗΠΑ βασίζονταν στη χρήση, συνεχώς αυξανόμενων δυνατοτήτων, επανδρωμένων αεροσκαφών πολλαπλών ρόλων για την εκτέλεση κρίσιμων αποστολών μάχης και υποστήριξης. 

Καθώς οι εχθρικές δυνατότητες εντοπισμού και εμπλοκής των προαναφερθέντων αεροσκαφών σε όλο και μεγαλύτερες αποστάσεις επίσης βελτιώνονταν, τα κόστη σχεδίασης, ανάπτυξης και αντικατάστασης των πλατφορμών συνεχώς αύξαναν. 

Η δυνατότητα αποστολής μεγάλου αριθμού μικρού μεγέθους μη επανδρωμένων αεροχημάτων με συντονισμένες και κατανεμημένες δυνατότητες θα μπορούσε να προσφέρει στις δυνάμεις των ΗΠΑ αυξημένη επιχειρησιακή ευελιξία με πολύ χαμηλότερο κόστος σε σχέση με τις σημερινές πλατφόρμες πολλαπλού ρόλου, ιδιαίτερα αν τα μη επανδρωμένα συστήματα θα μπορούν να ανακτηθούν εν πτήσει και να επαναχρησιμοποιηθούν. 

Όμως μέχρι σήμερα η τεχνολογία προβολής «ομοβροντιών» χαμηλού κόστους, επαναχρησιμοποιούμενων συστημάτων σε μεγάλες αποστάσεις και η ανάκτηση τους εν πτήσει δεν είχε αναπτυχθεί. Με σκοπό λοιπόν να καταστήσει τη συγκεκριμένη τεχνολογία πραγματικότητα η DARPA άρχισε την υλοποίηση του προγράμματος Gremlin.

Το πρόγραμμα αποσκοπεί στη επίδειξη της σκοπιμότητας διεξαγωγής ασφαλών και αξιόπιστων επιχειρήσεων με πολλαπλά, εκτοξευόμενα από αέρος, δυνάμενα να ανακτηθούν εν πτήσει μη επανδρωμένα συστήματα. Επίσης, το πρόγραμμα αποσκοπεί να αποδείξει ότι τα Gremlins θα επιφέρουν σημαντικό πλεονέκτημα κόστους σε σχέση με αναλώσιμα συστήματα, κατανέμοντας τα φορτία αποστολής και το κόστος κατασκευής της ατράκτου των αεροχημάτων σε πολλαπλές αποστολής έναντι μίας μοναδικής. 

«Ο σκοπός μας είναι να διεξάγουμε μία πτητική επίδειξη απόδειξης της σύλληψης η οποία θα περιλαμβάνει την ανάπτυξη φορτίων αποστολής συλλογής πληροφοριών, επιτήρησης και αναγνώρισης (ISR) και άλλων σπονδυλωτών, μη κινητικών φορτίων [αποστολής] κατά τρόπο ευέλικτο και οικονομικά προσιτό», αναφέρει ο Dan Patt, διευθυντής προγράμματος της DARPA. 

Με αναμενόμενο, όπως προαναφέρθηκε, επιχειρησιακό βίο 20 χρήσεων τα Gremlins θα καλύψουν τον χώρο μεταξύ των υπαρχόντων κατευθυνόμενα βλημάτων και των συμβατικών αεροσκαφών. «Δεν θα απορρίπτουμε την άτρακτο, τον κινητήρα, τα ηλεκτρονικά πτήσης και το φορτίο με κάθε αποστολή, όπως γίνεται με τα κατευθυνόμενα βλήματα, αλλά ταυτόχρονα δεν θα έχουμε να διαχειριστούμε τα κόστη συντήρησης και λειτουργίας των επαναχρησιμοποιούμενων σήμερα συστημάτων, που έχουν σχεδιαστεί για να παραμείνουν σε υπηρεσία για δεκαετίες», συμπλήρωσε ο Patt. Επιπρόσθετα, τα Gremlins θα αποδειχθούν οικονομικά αποδοτικά, εφόσον, όπως αναμένεται, αξιοποιήσουν υφιστάμενες τεχνολογίες και απαιτήσουν μικρής κλίμακας τροποποιήσεις στα υπάρχοντα αεροσκάφη.

Ήδη προχώρησε στη φάση της ανάθεσης των συμβάσεων για την πρώτη φάση (Phase 1).

Συγκεκριμένα, συμβάσεις ανατέθηκαν σε τέσσερις κοινοπραξίες επικεφαλής των οποίων είναι οι Composite Engineering Inc, Dynetics, General Atomics και Lockheed Martin. Η πρώτη φάση του προγράμματος περιλαμβάνει τη σχεδίαση της ατράκτου των αεροχημάτων Gremlins, την ολοκλήρωση τους στο αεροσκάφος εκτόξευσης, την ανάπτυξη της τεχνικής εκτόξευσης και ανάκτησης, των συστημάτων ναυτιλίας, της δυνατότητας παραμονής σε συγκεκριμένη θέση και υψηλής ακριβείας, ψηφιακών συστημάτων ελέγχου πτήσης.

DARPA: Πρόγραμμα "Gremlins", τρίτη φάση.

Μια νέα συμφωνία για την επίδειξη και ανάπτυξη σε συνεργασία με την εταιρεία Dynetics, την εκτέλεση της επερχόμενης δοκιμαστικής πτήσης με αεροσκάφος υποδοχής ένα C-130. Αυτή η τεχνολογία, η οποία απαιτεί προηγμένα επίπεδα αυτόνομης πλοήγησης, είναι πιο κοντά στην πραγματικότητα λόγω του προγράμματος “Gremlins” της DARPA, της Υπηρεσίας Προηγμένων Αμυντικών Ερευνητικών Προγραμμάτων του Υπουργείου Άμυνας των ΗΠΑ, το οποίο σχεδιάζει να ξεπεράσει κάθε προηγούμενο με την εκτόξευση και την ανάκτηση τεσσάρων drones από το C-130 κατά τη διάρκεια της πτήση, εντός του 2019.

Για χρόνια, ήταν δυνατό να εκτοξευθούν αναλώσιμα drones από τον αέρα, με την διαφορά ότι δεν θα επέστρεφαν στο αεροσκάφος. Τα “Gremlins” , αντιθέτως, είναι μια τεχνική προσπάθεια να κατασκευαστούν ειδικά διαμορφωμένα drones, ικανά να επιχειρούν και να επιστρέφουν στο αεροσκάφος υποδοχής. 

Αυτή η τεχνολογία, η οποία εξαρτάται από υψηλότερα επίπεδα αυτόνομης πλοήγησης, προσφέρει αναβαθμισμένες δυνατότητες σε ένα μεγάλο εύρος αποστολών, με μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα επίθεσης και μεγαλύτερη εμβέλεια επιχειρήσεων. 

Επιπλέον, ίσως ακόμα μεγαλύτερης σημασίας, τα αεροσκάφη που εκτοξεύονται με δυνατότητα επιστροφής να μπορούν να εξοπλιστούν με πιο εξελιγμένα ωφέλιμα φορτία αισθητήρων ικανά να διεξάγουν επιχειρήσεις συλλογής πληροφοριών, αναγνώρισης και επιτήρησης.

Ο Scott Wierzbanowski, υπεύθυνος προγράμματος στο Γραφείο Τακτικής Τεχνολογίας της ΥΠΑΕΠ, δήλωσε πως οι δοκιμαστικές πτήσης στη Yuma, έδειξαν ότι μπορούν να ανακτηθούν, δηλαδή να επιστρέψουν με επιτυχία τέσσερα “Gremlins” μέσα σε 30 λεπτά, τα οποία παρεμπιπτόντως μπορούν να να ενσωματώσουν διάφορους τύπους αισθητήρων με συνολικό βάρος μέχρι και 68 κιλά. 

Βέβαια η διαδικασία παραγωγής και ανάπτυξης τέτοιων προηγμένων τεχνολογικά συστημάτων έχει διάφορες προκλήσεις. Η ασφαλής επιστροφή ενός drone πάνω σε ένα κινούμενο C-130 απαιτεί ένα επίπεδο πρωτογενούς τεχνικής πολυπλοκότητας. 

Ο Tim Keeter, υπεύθυνος ανάπτυξης του προγράμματος “Gremlins” ανέφερε πως η βασική τεχνολογική πρόοδος είναι η επίτευξη αυξημένης ασφάλειας μέσω λογισμικού, ώστε να είναι σε θέση το πλήρωμα να διαχειριστεί το drone σε κοντινή απόσταση από το C-130 και να το οδηγήσει στη σταθεροποίηση του οχήματος. Μόλις σταθεροποιηθεί, το drone μπορεί να επιστρέψει και να προσγειωθεί στην άτρακτο του αεροσκάφους, κάτι που προϋποθέτει την πλοήγηση ακριβείας και την κατάλληλη δομή της ατράκτου για να μπορεί να αντέξει το βάρος του φορτίου.

DARPA - Σμήνη ΜΕΑ: Μπορούν να επιζήσουν εντός του εχθρικού «τείχους» Ηλεκτρονικού Πολέμου;

Με βάση δοκιμές που διεξήχθησαν αυτή την εβδομάδα στη Γιούμα της Αριζόνα, ναι, μπορούν. Τα ΜΕΑ πέτυχαν να λειτουργήσουν μαζί, με μεγάλο βαθμό αυτονομίας, αν και η επικοινωνία τους υπέστη έντονες ηλεκτρονικές παρεμβολές. Παρά τα εμπόδια, τα ΜΕΑ διαμοιράστηκαν πληροφορίες και διεκπεραίωσαν την αποστολή με την ελάχιστη επικοινωνία, ανακοίνωσε η DARPA. 

Οι δοκιμές περιλάμβαναν την χρήση 30 ΜΕΑ, έξι πραγματικών και 24 εικονικών, σε αποστολή κρούσης με σκοπό να παρατηρηθεί αν μπορούν να συνεργαστούν μεταξύ τους, να πλοηγηθούν χωρίς αξιοποίηση GPS, να βρουν και να καταστρέψουν τους στόχους. 

Οι ΗΠΑ χρηματοδοτούν την ανάπτυξη νέων τεχνολογιών και εφαρμογών, ώστε να «πλημμυρίσουν» το μελλοντικό πεδίο της μάχης με μη επανδρωμένα συστήματα σε συνεργασία με πλοία, αεροσκάφη και άλλα κύρια οπλικά συστήματα και να επιβληθούν οποιουδήποτε πιθανού αντιπάλου.

https://isxys.blogspot.com/

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια
* Please Don't Spam Here. All the Comments are Reviewed by Admin.

Top Post Ad


"Το ποιο επικίνδυνο από όλα τα ηθικά διλήμματα είναι όταν, είμαστε υποχρεωμένοι να κρύβουμε την αλήθεια για να βοηθήσουμε την αλήθεια να νικήσει"

Below Post Ad


“Το ανάλογο αξίωμα της κοινωνικής μηχανικής είναι: Αν κάτι δεν έχει αναφερθεί, δεν συνέβη ποτέ”