Joseph J. Sisco: «…το αίμα μου είχε υποστεί δηλητηριασμό από το Κυπριακό…»


Τζότζεφ Σίσκο: «…το αίμα μου είχε υποστεί δηλητηριασμό από το Κυπριακό…»

Από το 1952, ο πράκτορας τότε της CIA Τζότζεφ (Τζο) Σίσκο άρχισε να ασχολείται με το Κυπριακό ζήτημα!… μέχρι και το 1974 οπότε επετεύχθη ο διμελισμός του νησιού!…. και όπως ο ίδιος μου δήλωσε μετά την απόβαση!

«το αίμα μου είχε υποστεί δηλητηριασμό από το Κυπριακό, όταν ακόμα ήμουν ένας πολύ νέος πράκτορας της CIA, με διπλωματική κάλυψη….».Ο Σίσκο ήταν ο άνθρωπος που εξουσιοδοτήθηκε από τον ναύαρχο Γκαίηλερ να πείσει τον Ιωαννίδη, πολύ πριν εκδηλωθεί το πραξικόπημα κατά του Μακάριου, ότι ο διαμελισμός της Κύπρου θα έφερνε την Ανατολική Θράκη και τα παράλια της Μικράς Ασίας πάλι στην Ελλάδα!….

Τις επαφές με τον Ιωαννίδη είχε αναλάβει με την κάλυψη του Σίσκο ο σταθμάρχης της CIA στην Ελλάδα-Αθήνα.

Ο Σίσκο ήταν ο άνθρωπος που συνέταξε την περιβόητη επιστολή Τζόνσον με την οποία αποσοβήθηκε η επέμβαση των Τούρκων στις αρχές της δεκαετίας του ’60…

Ο Τζο Σίσκο όμως ήταν εκείνος που εμπόδισε τον Αμερικανό Πρόεδρο το 1974 να συντάξει…καινούργια επιστολή, για να επιτύχει τον διαμελισμό του νησιού!…..


Διά Κόσμος Ελλάς
20/07/2019
Αθανάσιος Στριγάς
Β’ Τόμος

Δημοσίευση σχολίου

Νεότερη Παλαιότερη