«Το ποιο επικίνδυνο από όλα τα ηθικά διλήμματα είναι όταν, είμαστε υποχρεωμένοι να κρύβουμε την αλήθεια για να βοηθήσουμε την αλήθεια να νικήσει»
«Στο τέλος θα θυμόμαστε, όχι τα λόγια των εχθρών μας, αλλά, την σιωπή των φίλων μας»
"Σε έναν κόσμο προπαγάνδας, η αλήθεια είναι πάντα μια συνωμοσία"

Λέανδρος Τ. Ρακιντζής: Μαφίες παντού στην Ελλάδα


Ο κόσμος το είχε τούμπανο και εμείς κρυφό καμάρι, γιατί κρύβαμε κάτω από το χαλί ότι υπάρχουν μαφίες παντού, ώσπου με δήλωση του ο Υπουργού Προστασίας του Πολίτη "είμαστε σε καλό δρόμο για να χτυπήσομε στη ρίζα τη μαφία στα καύσιμα" παραδέχτηκε την ύπαρξη μαφίας στα καύσιμα. Αμέσως αποκαλύφθηκαν και άλλες μαφίες, όπως του σκραπ, που με εσωτερική συνεννόηση με υπαλλήλους του ΟΣΕ κλέβουν από τους σιδηροδρόμους σίδερα, που λιώνουν σε χυτήριο ή τη μαφία των Ρομά, που κλέβουν χαλκό από τον ΟΣΕ ή τις μαφίες του υπόκοσμου, που πουλάνε προστασία κλπ.

Είναι κοινό μυστικό, ότι διαχρονικά πολλά πρατήρια καυσίμων, προπαντός τα ιδιόκτητα, που τα λειτουργεί ο ιδιοκτήτης, ακόμα και με εταιρική φίρμα, έχουν "πειραγμένες" αντλίες ή νοθεύουν τα καύσιμα και ότι σπανιότατα γίνονται έλεγχοι και ακόμα πιο σπάνια επιβάλλονται κυρώσεις με βαρύτερη το κλείσιμο του πρατηρίου. Την κατάσταση αυτή την επιβεβαίωσε πρόσφατη έρευνα του ΕΜΠ για την Αττική, που δημοσίευσε η εφημερίδα "Κ". Η έρευνα έγινε στην Αττική που πραγματοποιείται το 50ο/ο των πωλήσεων καυσίμων στη χώρα, τα δε συμπεράσματα της αναλογικά ισχύουν και για την υπόλοιπη χώρα με την παρατήρηση, ότι στην περιφέρεια διενεργούνται ακόμα λιγότεροι έλεγχοι.

Σύμφωνα με την έρευνα το 27% των πρατηρίων είναι παραβατικά με τις ποσότητες που παραδίδουν στους πελάτες να είναι ελλειμματικές σε ποσοστό 24% το ανώτατο, αλλά για το μεγαλύτερο μέρος του δείγματος στο 10 ο/ο με διαχρονική αύξηση της παραβατικότητας τόσο στον αριθμό των πρατηρίων όσο και στις ελλειμματικές παραδόσεις. Το ποσοστό των παραβατικών πρατηρίων από 4ο/ο το 2011 έφτασε στο 15ο/ο το 2016, 19ο/ο το 2019, το 20% το 2021 και 27% το 2023 με αντίστοιχη αύξηση των ελλειμματικών παραδόσεων από 2%-7% το 2011, έως 10% το 2016, έως 17% το 2019, έως 20% το 2021 και έως 24% το 2023.

Η έρευνα συνεχίζει με την κατ’ εκτίμηση προσδιορισμό των ποσών που χάνουν οι καταναλωτές από τις "πειραγμένες " αντλίες και υπολογίζει, ότι μόνο από τα 300 παραβατικά πρατήρια της Αττικής και Θεσσαλονίκης οι καταναλωτές χάνουν 120 εκατ. ευρώ το χρόνο, μεγέθη που μπορεί να αυξηθούν κατακόρυφα με την άνοδο των πωλήσεων. Επίσης προσδιορίζει, ότι το φθηνό καύσιμο πουλιέται 8 λεπτά το λίτρο λιγότερο της κανονικής τιμής, που είναι το δέλεαρ, ενώ με τη παράδοση μικρότερης ποσότητας από πεπραγμένη αντλία είναι ακριβότερο κατά 10-12 λεπτά.

Η παράνομη αυτή πρακτική εκτός του ότι στερεί το Δημόσιο από τεράστια ποσά από δασμούς και ΦΠΑ, πλήττει λόγω αθεμίτου ανταγωνισμού τις υγιείς επιχειρήσεις καυσίμων και τους καταναλωτές με ζημιές στους κινητήρες από τη νοθεία των καυσίμων. Η ΑΑΔΕ από τον Ιούνιο έχει ανακοινώσει το κλείσιμο 18 πρατηρίων καυσίμων για νοθεία, αλλά και τα 18 λειτουργούν κανονικά γιατί με προσωρινή δικαστική διαταγή του Διοικητικού Πρωτοδικείου ανεστάλη η σφράγιση μέχρι της εκδίκασης της αίτησης αναστολής μετά 1-2 χρόνια, που θα είναι άνευ αντικειμένου, γιατί το πρατήριο θα λειτουργεί από άλλη εταιρεία. Πρέπει λοιπόν να θεσπιστεί, ώστε οι αιτήσεις αναστολής τουλάχιστον της σφραγίσεως να εκδικάζονται αμέσως. Επίσης πρέπει να ενταθούν οι έλεγχοι των αντλιών, που σχεδόν δεν διεξάγονται, από έλλειψη προσωπικού και να ενισχυθεί το προσωπικό ελεγκτικών υπηρεσιών.

Σαφώς το "πείραγμα" των αντλιών απαιτεί εισαγόμενη τεχνολογία, συμμετοχή σε οργάνωση για την προμήθεια των λαθραίων καυσίμων, προστασία από τις άλλες συμμορίες του υπόκοσμου του ίδιου χώρου και διακριτική εκ μέρους της Πολιτείας ανοχή (επιεικώς), γιατί επί σειρά ετών τα αρμόδια όργανα της δεν μπόρεσαν να εντοπίσουν τις τεράστιες ποσότητες καυσίμων ιδίως το ρωσικό πετρέλαιο, που εισάγεται λαθραία με δεξαμενόπλοια, υφίσταται επεξεργασία σε κρυφά διυλιστήρια και προωθείται στην κατανάλωση με τεράστια κέρδη από τη μη καταβολή των δασμών και του ΦΠΑ. Τα κέρδη από τη λαθρεμπορία υγρών καυσίμων είναι τεράστια υπό τη διαχείριση συμμοριών του υπόκοσμου, που πρόσφατα για τη κυριαρχία του χώρου είχαμε σειρά δολοφονιών των κάπο της μαφίας που ελέγχανε το κύκλωμα ακόμα και δημοσιογράφου, που η Αστυνομία δεν μπόρεσε να εξιχνιάσει και ενδεχόμενα υψηλούς προστάτες, διεθνείς διασυνδέσεις και ξέπλυμα μαύρου χρήματος.

Αμέσως μετά το δημοσίευμα της "Κ" ο Υπουργός Προστασίας του Πολίτη έκανε τις εξής δηλώσεις: Είμαστε σε καλό δρόμο για να χτυπήσουμε στη ρίζα τη μαφία στα καύσιμα και τόνισε, ότι "δεν φοβάται η αστυνομία τους μπράβους, τους δολοφόνους, τους εκβιαστές, τους νοθευτές", που αποτελεί παραδοχή για τις εγκληματικές οργανώσεις και τη νόθευση των καυσίμων. Οι δηλώσεις του κ. Υπουργού έγιναν δεκτές με σκεπτικισμό, γιατί στο παρελθόν είχαμε ακούσει παρόμοιες δηλώσεις από τον ίδιο και από άλλους υπουργούς Π.Π., αλλά για την πάταξη του λαθρεμπορίου των καυσίμων, που είναι η ρίζα του κακού, δεν έγινε κουβέντα σαν να έχει περάσει απαρατήρητη η διακίνηση κατά τις δημοσιογραφικές πληροφορίες 1.500.000 τόνων υγρών καυσίμων.

Το ερώτημα είναι πως θα μπορέσει η Πολιτεία να ελέγξει αποτελεσματικά την παραβατικότητα των διαφόρων μαφιών, γιατί φαίνεται ότι υπάρχουν εγγενείς δυσχέρειες είτε κατά την οργάνωση είτε κατά τη νοΑμοθεσία είτε υπάρχει όσμωση μεταξύ υπηρεσιών και υπόκοσμου και σε κάθε περίπτωση αδράνεια των ελεγκτικών αρχών και αναποτελεσματικότητα της δικαιοσύνης. Επομένως, σαν βασικός παράγοντας για το πόλεμο κατά των μαφιών απαιτείται ισχυρή και συνεχής πολιτική βούληση με πράξεις σε βαθμό "σπάω αυγά" και όχι μόνο με λόγια, που θα ξεπεράσει τις δυσχέρειες, θα θεσπίσει τις κατάλληλες διατάξεις και θα αναδιοργανώσει τις υπηρεσίες ελέγχου και δίωξης.

* Ο Λέανδρος Τ. Ρακιντζής είναι Αρεοπαγίτης ε.τ.
https://www.capital.gr/me-apopsi/3881585/mafies-pantou/

Post a Comment

Νεότερη Παλαιότερη